Ferie i London

Brev fra Therese:

Kære Maiken

Så er jeg lige kommet hjem efter en dejlig tur til London. Hvor var det skønt at opleve denne storby. Vi har været afsted i ni dage, hvor vi har set seværdigheder og været på en dagstur til en meget smuk by, der hedder Bath.

Den 28. juni tog vi af sted klokken fire om natten, hvor vi kørte til Billund lufthavn. Vi skulle lette klokken seks med Ryanair, og vi landede i London en time efter. Vores lufthavn lå lidt udenfor London, så vi skulle med en bus til der, hvor vi skulle bo. Vi boede i en lille bydel, som hed Leytonstone. Det var rart, at man ikke boede midt inde i byen, så vi slap for støj.

Vi lavede en hel masse i de dage, hvor vi var der, for der var ingen tid, der skulle spildes. En af de første dage, hvor vi var der, var vi oppe i London Eye, hvor din søster og bror også har været oppe sammen med deres far. Min mor og far turde ikke at komme derop, så min storebror og jeg tog derop alene. Sikke en fantastisk oplevelse, at se byen fra toppen og sikke en udsigt. Man kunne se hele London og lidt til.

Vi havde også et par shoppedage, hvor vi blandt andet var i Europas største indkøbscenter: Westfield. Det var enormt, og min pengepung er blevet en del lettere, efter vi var derinde. Jeg har blandt andet købt en masse tøj, en taske, mobilcovers, kosmetik og et par sko. Det var heldigt, at jeg havde sparet op til turen i god tid.

En anden dag tog vi på en dagstur med bus til Stonehenge, som var virkelig kedeligt. Men efter stenbesøget kørte bussen videre til en utrolig flot by, som hed Bath. Der fik vi en bid mad ved et sjovt sted, der var en blanding mellem en café og en Engelsk pub. Derefter gik vi en tur i Baths gader – hold da op det var flot. Om aftenen kørte vi med bussen hjem igen til Leytonstone.

Vi var også på en London-Tour-Bus, som kører næsten hele London igennem, hvor vi så alle seværdighederne og statuerne i byen. Efter busturen sejlede vi en tur på Themsen, hvor vi fik set London fra en hel anden vinkel. Det var også hel vildt flot.

En af de sidste dage, hvor vi var der, var min far, storebror og jeg på et meget mærkeligt museum, som hed Ripleys. Inde på museet kunne man se forskellige mærkelige skulpturer, som kunne forskellige ting. Man kunne også se og læse om nogle dyr, som havde et helt særligt talent. Man kunne også lave grafitti elektronisk, som foregik på en stor skærm på en væg. Vi var også inde i en labyrint, hvor der var spejle overalt, så det var lidt en udfordring at finde ud. Museet var dog lidt en skuffelse, men så har vi også prøvet det.

Vi tog hjem om aftenen den 7. juli og var helt hjemme over midnat.

Jeg håber, at du har en god sommerferie, Maiken. Og jeg håber, at du havde en god tur til Rom med din klasse.

Jeg savner dig så meget, og jeg håber, at vi snart ses.