Sådan gik påsken

Brev fra Therese:

Kære Maiken

Så er påsken slut, og jeg håber, at du har haft en god ferie.

Jeg har i hvert fald haft en rigtig god ferie, og jeg skulle lave en hel masse…

Vi fik ferie fredag den 11. april, hvor jeg skulle hjem og bare nyde, at vi havde fri. Om lørdagen lavede jeg heller ikke det helt vilde. Jeg så en masse tv og læste i bogen: En flænge i himlen, den er bare rigtig god, og den kan jeg anbefale, hvis du mangler en bog at læse.

Om søndagen skulle jeg over til to veninder. En af mine veninders familie skulle i badeland, så vi havde huset for os selv sammen med hendes hund i alle de dage, hvor jeg var der. De to veninder er kusiner, så det er jo lidt sjovt. Jeg var sammen med dem fra søndag - onsdag, hvor vi blandt andet så en masse film og serier, spillede forskellige spil og hørte musik. Når jeg lige tænker tilbage på det, kan jeg næsten ikke forstå, hvordan vi fik dagene til at gå med kun at være der hjemme. Hahaha, sådan noget kan man åbenbart godt, når man er i godt selskab.

Jeg kom hjem onsdag eftermiddag, hvor jeg så om aftenen fik din lillesøster, Trine på besøg. Din far og stedmor skulle nemlig til Belgien, og Trine ville hellere være ovre hos mig. Selvfølgelig måtte hun gerne det. Skærtorsdag tog Trine og jeg så i biografen og så Rio 2. Det var en super-god film, og det var rigtig hyggeligt. Jeg skrev til dig torsdag formiddag, om du ville med i biografen, men du svarede ikke. Det kunne ellers have været dobbelt så hyggeligt, hvis du var taget med.

Min far kørte Trine hjem om fredagen, hvor jeg også kørte med i bilen. Jeg skulle nemlig over til en veninde, der også bor i Horsens. Sammen bagte vi nogle kaffe-cupcakes, som smagte helt fantastisk! Fredag aften så vi film og gik en tur i det gode vejr – så hyggeligt.

Jeg overnattede til lørdag, hvor mine forældre hentede mig, og vi kørte direkte ned til min mormor i Vejen. Nede ved min mormor spiste vi brunch og nød det gode vejr i hendes allerede smukke blomsterfyldte have.

I søndags skulle mine forældre og jeg over til vores naboer og have aftensmad. Jeg skulle også lave nogle lektier, men det var godt nok kedeligt.

I mandags skulle vi op til farmor og have en masse lækker mad og nyde den sidste dag i påskeferien – sikke en god afslutning. Det var hårdt at komme i skole igen i tirsdags! Jeg synes også lige, at jeg skal fortælle, at jeg var i Tyskland sammen med min klasse i tirsdags efter skole. Vi blev hentet af en bus ude foran min skole, og så kørte vi til den tyske grænse og købte karameller til sidste skoledag, alkohol, slik og hvad man ellers ville have med hjem.

Jeg håber virkelig, at du har haft en helt fantastisk ferie.

Jeg savner dig helt vildt meget, Maiken og jeg håber, at vi snart ses.

Jeg elsker dig <3

Kærlig hilsen Therese

PS: Jeg har lige fået at vide, at farfar er blevet indlagt på sygehuset med et brækket ben. Jeg skal nok holde dig opdateret med, hvordan det går med ham her på maikensgave.dk.